אייכלר: "גליק הוא רפורמי שמשתמש בשנאה לחרדים"

"גליק משתמש בשנאה לחרדים כדבר שמכשיר בשבילו לעלות להר הבית נגד גדולי הדור. זה מעשה נבזי והוא עוד עושה זאת בחצי חיוך. אמרתי לו את זה: 'אל תשתמש בחרדים בכדי לקבל לגיטימציה בתקשורת'. פתאום הרפורמים תומכים בו. זה מעשה פוליטי נבזי, הוא חייב לבקש סליחה מכל החרדים ומכל הרבנים"
יעקב גרודקה No Comments on אייכלר: "גליק הוא רפורמי שמשתמש בשנאה לחרדים"

למתקפה חסרת תקדים שכזו, ח"כ יהודה גליק לא ציפה • ח"כ אייכלר ב'קול חי': "גליק גורם לשפיכות דמים, מתייפייף לרפורמים ואומר דברי כפירה גמורים, הוא חייב לבקש סליחה מהחרדים" • ואיך הגיב הח"כ המותקף?

ח"כ ישראל אייכלר צילום: הדס פרוש, פלאש 90
"גליק משתמש בשנאה לחרדים כדבר שמכשיר בשבילו לעלות להר הבית נגד גדולי הדור. זה מעשה נבזי והוא עוד עושה זאת בחצי חיוך. אמרתי לו את זה: 'אל תשתמש בחרדים בכדי לקבל לגיטימציה בתקשורת'. פתאום הרפורמים תומכים בו. זה מעשה פוליטי נבזי, הוא חייב לבקש סליחה מכל החרדים ומכל הרבנים"
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הוועדה למינוי דיינים הייתה אמורה להתכנס אתמול (רביעי) ולבחור רבנים, אלא שדקות לפני כינוס הוועדה הודיעו הרבנים הראשיים לישראל הרב יצחק יוסף והרב דוד לאו כי לא ישתתפו בישיבת הוועדה. גם ח"כ ישראל אייכלר הודיע כי בשל אילוצי לו"ז לא יוכל להגיע.

מה קרה שם? ח"כ אייכלר שוחח אמש עם אבי מימרן ב'מהדורה המרכזית' ב'קול חי': "אני עובר קורס בתקשורת, לאחר כל כך הרבה שנים שאני בתקשורת, הנה עולים רפורמים ותיקים וחדשים, ומספרים סיפורי זוועה על השתלטות החרדים, שקרים גמורים, יש ויכוח בין ש"ס והבית היהודי על זהות הדיין של הציונות הדתית, אם הוא יהיה אשכנזי או ספרדי, ש"ס דורשת: ארבעה דיינים ספרדים וארבעה אשכנזים, ומאחורי המאבק הזה יש בחישות של הרפורמים, ראיתי היום כמה אנשים לחצו על חברי הועדה מכל מיני גופי רפורמים", אמר אייכלר.

למרות חילוקי הדעות הבהיר אייכלר כי "עם הציונות הדתית זה מוסםם. נתכנס בשבוע הבא להצביע".

אז מדוע בכל זאת בוטלה היום ישיבת הוועדה? "היום בוטלה הישיבה רק בגלל הוויכוח על האשכנזי – ספרדי של ש"ס", לדבריו: "יש חשש ש'הרפורמים החדשים' יכניסו אנשים שישנו את ההלכה, והחשש שיכניסו אותם בדלת האחורית, והראשל"צ ביקש לדחות בכדי שנהיה בטוחים על מה הולכים, לכן החלטנו גם אני והרב לאו – לדחות בשבוע בכדי שיהיה לנו ברור ומוסכם גם עם הציונות הדתית מי מוסכם".

"כל שבוע שאנחנו לא בוחרים – אנחנו משרתים את אותם גורמים אנטי חרדים – 'הרפורמים החדשים' שחלקם הולכים עם זקנים וכיפות. ולכן אני מקווה שתהיה הבנה, החרדים מאוחדים וביחד עם כולם, יש הסכמה על דיינים גם אם הם ציונים דתיים, העיקר שיהיו יראי שמים ויש כאלה", הוסיף.

כאן עבר אייכלר לתקוף את ח"כ יהודה גליק: "כשדיברתי על ה'רפורמים החדשים' התכוונתי ליהודה גליק שרוצה להכשיר את השרץ שלו, הוא עולה להר הבית וגורם לשפיכות דמים, ואחר כך מתייפייף לרפורמים. הוא עמד בכנסת ואמר דברי כפירה גמורים, 'לעקור את קדושת הכותל', הוא תומך בכל מיני אמריקאים והוא חושב שבגלל זה הוא יהפוך לסלב", תקף אייכלר.

לדבריו, "גליק משתמש בשנאה לחרדים כדבר שמכשיר בשבילו לעלות להר הבית נגד גדולי הדור. זה מעשה נבזי והוא עוד עושה זאת בחצי חיוך. אמרתי לו את זה: 'אל תשתמש בחרדים בכדי לקבל לגיטימציה בתקשורת'. פתאום הרפורמים תומכים בו. זה מעשה פוליטי נבזי, הוא חייב לבקש סליחה מכל החרדים ומכל הרבנים".

אייכלר הוסיף לסיום כי "מי שייצא נגד החרדים – יפגוש אותנו ונלחם נגדו בכל הכלים שיש ברשותנו".

בתגובה להאשמות החמורות הגיב ח"כ גליק ב'מהדורה המרכזית' ואמר כי "לא תצליח למשוך אותי בלשוני לריב עם אייכלר, לא באתי לכנסת לריב עם אף אחד".



0 תגובות